cart
Dé haarexpert sinds 1928
clock
Voor 14:00 besteld, morgen in huis
perfume
Gratis verzending vanaf €49 incl. BTW
truck
Meer dan 15.000 artikelen direct leverbaar

Retourneren

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Retourvoorwaarden Zakelijke aankopen

De retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. De retourkosten zijn altijd €4,95 exclusief BTW per pakket, bevat uw retour meerdere pakketten wordt er dus een evenredige veelvoud berekend. 

  1. U dient uw retour altijd aan te melden via klantenservice@voorkappers.nl.

  2. Alle artikelen, met uitzondering van artikelen genoemd in punt 6, hebben een zichttermijn van 8 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

  3. Meerdere artikelen in 1 bestelling? De zichttermijn gaat pas in op het moment dat alle artikelen zijn ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.

  4. Het artikel zit in de originele verpakking en is niet beschadigd.

  5. Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).

  6. Artikelen die je niet kunt retourneren:

    • Cadeaubonnen en -kaarten
    • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Bv kapperscharen, snijkoppen en extensions.
    • Digitale artikelen en workshops
    • Artikelen waar in de omschrijving wordt aangegeven dat het herroepingsrecht niet geldt. Bv groot salonmeubilair en droogkappen.

Bestelling annuleren? Heb je een bestelling geplaatst en wil je die annuleren? Dan is dit mogelijk, tenzij de bestelling al ingepakt en verzonden is. Als de bestelling al verzonden is kun je deze weigeren bij ontvangst. Zodra wij deze retour hebben ontvangen zullen wij een creditnota aanmaken. Bevat de bestelling items zonder herroepingsrecht, zoals groot salonmeubilair en droogkappen, dan brengen wij 20% onkosten in rekening. Deze artikelen worden namelijk speciaal besteld bij het plaatsen van een bestelling. 

 

Retourvoorwaarden Consumenten 

De retourvoorwaarden voor consumenten aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. De retourkosten zijn altijd €5,99 inclusief BTW per pakket. 

 

  1. Alle artikelen van Voorkappers hebben een zichttermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.

  2. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan geldt het volgende: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.

  3. Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en is niet beschadigd. Bij beschadiging of het ontbreken van de originele verpakking kan waardevermindering in rekening worden gebracht. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  4. Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).

  5. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

  6. Artikelen die je niet kunt retourneren:

    • Cadeaubonnen en -kaarten die reeds (deels) verzilverd zijn
    • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken
  7. Ook voor de door ons aangeboden workshops geldt het herroepingsrecht. In het geval van diensten verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht. Voor terugbetaling geldt hetzelfde als hiervoor aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten.

 

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Om een retourlabel te ontvangen krijgen we graag een seintje zodat we je ook snel terug kunnen betalen. Pakketten voorzien van een door ons verstrekt retourlabel kunnen aan de pakketbezorger meegegeven worden.
Start daarvoor de retourzending in je account: Log in, ga naar je bestelling en meld je artikel retour. Je ziet vanzelf hoe je het pakket terugstuurt. 

Tips:

  • Bewaar je verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
  • Meerdere artikelen retour? Vink in je account alle items die je wilt retourneren aan. 
  • Past het niet in 1 doos? Geen probleem. Vermeld het adres en retournummer op elke doos, dan matchen wij ze in ons magazijn.
  • Je kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping.

 

Dien ik een gratis ontvangen artikel ook te retourneren?

Bij Voorkappers geven we regelmatig goodies weg bij aankoop van een bepaald artikel. Indien je dit artikel wilt retourneren dien je ook het gratis artikel wat erbij gegeven werd te retourneren.

 

Wat is het retouradres?

Je krijgt vanzelf het juiste retouradres voor jouw artikel tijdens je retourmelding. We hebben namelijk meerdere adressen en op deze manier krijg je altijd automatisch het juiste adres. Zo hoef jij nooit te zoeken.

Indien je je retour niet vooraf wenst aan te melden, of een eigen vervoerder wenst te gebruiken, gebruik dan onderstaand adres. De extra retourkosten die je hiervoor maakt zijn dan voor eigen rekening:
 
Voorkappers.nl - Retouren
George Marshallweg 5
1689 ZS ZWAAG (NH)
Nederland

Belangrijk: bewaar het verzendlabel voor het geval uw retour verloren raakt. Indien u het pakket retourneert zonder een retourlabel van voorkappers wordt er geen aansprakelijkheid aanvaard bij zoekgeraakte pakketten.

 

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Je hebt meerdere mogelijkheden. Maar het kan onder andere bij:

  • PostNL
  • de PostNL pakketbezorger indien je het retourlabel op de doos hebt geplakt
 
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

Dat is heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

 

Hoe snel is een retour verwerkt?

Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail.

 

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?

Indien je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen is ruilen van Voorkappers artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren.

Terug naar boven
De meest gekozen kappersgroothandel voor kappers sinds 1928. Veilig winkelen en thuiswinkel gecertificeerd.
Kies hieronder je land en geef aan of je een BTW nummer hebt.
Nederland
België
Zakelijk (excl BTW)
Consument (incl BTW)
Gelieve een keuze maken